בעידן שלנו, של פייסבוק ורשימות תפוצה, יכולת כתיבה טובה ומשכנעת היא מצרך חשוב שיתן בוסט רציני לשיווק העסק שלך.
אם יצא לך לחשוב שכתיבה שיווקית זה לא הצד החזק שלך, אני מציעה לך לחשוב שוב. גם אני פעם חשבתי שאני לא טובה בזה. אבל כמו כל דבר בחיים, ברגע שלומדים איך לעשות את זה ומתרגלים שוב ושוב, תוך זמן קצר מגלים שאפשר להיות ממש טובים.
לפני שאתחיל, חשוב לי להדגיש שכלל מספר 1 מבחינתי הוא לכתוב תוכן איכותי ובעל ערך רב. אם אין מה להגיד, עדיף לא להגיד כלום… תוכן איכותי ימשוך אליך לקוחות איכותיים והרבה מהם.
נתחיל – הנה 10 הטיפים הכי טובים שלי לכתיבת אימייל משכנע ומניע לפעולה:
מילים ותוכן
① כתיבה אישית
לא כדאי שהשפה שלך תהיה גבוהה ומקצועית.
אני לא מתכוונת לכתוב בשפה נמוכה, אלא לכתוב בשפה יומיומית "מדוברת" – לכתוב כמו שמדברים למישהו פנים מול פנים.
כשאנחנו מנסחים משהו בכתב יש לנו לפעמים נטיה לסגנן את הדברים בשפה קצת שונה ולהשתמש במילים שאנחנו לא משתמשים בדיבור ישיר.
כתיבה "מדוברת" תתן לקורא תחושה שכתבת אליו באופן אישי.
② כתיבה שמתאימה לשני המינים
אם הקהל שלך מורכב מגברים ונשים, רצוי לכתוב בלשון שמתאימה לשניהם. שימוש במילים כמו אתה, תעשה, תבין – יגרום למסר לדבר פחות אל הנשים בקהל.
גם אם מאתגר לפעמים, תמיד אפשר למצוא חלופות, למשל:
סיומת עם ך – לך, שלך, כמוך, בשבילך, אותך, איתך, הינך
שם פועל – לעשות, ללכת, להגיע, להרכיב
פניה בעבר – היית, שמעת, רצית
לשון רבים- תעשו, תגיעו, תשמעו, חשבנו, למדנו
מה לא לעשות –
לא לכתוב בלשון שמנסה לפנות לזכר ונקבה ביחד:
את/ה, צור/צרי קשר – זה נראה לא טוב ויוצר ריחוק.
③ שימוש ב"מילות כח"
כדאי לשלב בהקשר הנכון "מילות כח" כמו:
כדאי, מומלץ, חינם, חדשני, מובטח, מתנה, מבצע, עכשיו, ייחודי, הצלחה, בלעדי.
שימוש במילים אלו בהקשר הנכון ובמינון הנכון יעצים את המסר.
④ קישורים
במיילים שנשלח בד"כ יהיה קישור אחד לפחות. לא כדאי שהטקסט של הקישור יהיה 'לחץ כאן', וגם לא שיהיה כתובת ה- URL של הדף שאליו מפנים.
הטקסט צריך להיות כזה שמסביר מה מקבל הקורא אם ילחץ על הקישור.
נגיד והקורא לא יקרא בכלל את מה שכתבת לו באימייל ויראה רק את הקישור ששמת – מה יהיה הדבר הכי חשוב להגיד לו? איזה ערך הוא יקבל אם ילחץ?
התשובה לזה צריכה להיות הטקסט של הקישור.
לדוגמא:
- לקבלת 10 הטיפים הכי טובים לכתיבת אימייל
- להבטחת מקומך בכנס
- להצטרפות מיידית ללא עלות
ניראות
⑤ כתיבה בשורות קצרות
לעין שלנו יותר נוח לקרוא שורות קצרות משורות ארוכות, ככה היא מתאמצת פחות וזה מאפשר קריאה מהירה יותר.
זה גם גורם לחשוב שהטקסט קצר יותר, מה שמגדיל את הסיכוי שיקראו את המייל שלך.
אחד העקרונות החשובים הוא להגיש לקורא את המידע בצורה ברורה, פשוטה, נוחה וקלה. זה מגדיל משמעותית את היכולת להניע אותו לפעולה.
⑥ חלוקת הטקסט לפסקאות
גם סידור הטקסט בצורה הגיונית שנבנית עם הקריאה עם חלוקה לפסקאות מקלה מאוד על הקריאה.
האידיאלי הוא שבכל פסקה יהיו לא יותר מ- 4-5 שורות.
באותה פסקה כדאי שבין השורות יהיה מרווח של שורה בודדת – את זה עושים ע"י לחיצה על shift+אנטר בסוף כל שורה. ובין הפסקאות מרווח רגיל – כשעוברים לפסקה הבאה לוחצים על אנטר.
⑦ צבע הכתב
כדאי שיהיה שחור ולא צבעוני. צבעוניות עלולה למשוך את תשומת הלב של הקורא לצבעים במקום לתוכן, ולפספס את העיקר.
אם משתמשים בצבעים – שיהיו במקום הנכון.
למשל להדגיש את השורה החשובה ביותר במייל ברקע צהוב יכול לתרום להעברת המסר העיקרי ולהנעה לפעולה.
⑧ מה לא לעשות
לא לכתוב עם הרבה סימני קריאה!!!!!!!!!!!!
כי זה די מעצבן…
ובכלל לא להפריז ולגרום לדברים להשמע מוגזמים או לא אמינים. אנשים מעריכים אותנטיות ולרוב מזהים זיוף.
טכנית
⑨ הצגת פרטי חשבון הג'ימייל
רוב האנשים היום משתמשים בג'ימייל ויש לך אפשרות לבחור אילו פרטים יוצגו להם כשהם יקבלו מייל שישלח מהחשבון שלך בג'ימייל.
את הפרטים ניתן לעדכן דרך גוגל about me. אפשר להוסיף תמונה, קישורים לאתר ולדפים ברשתות חברתיות. לרשום את שם העסק, השירותים שלך, פרטים ליצירת קשר.
כל הפרטים האלה יוצגו למשתמשי ג'ימייל ובגוגל פלוס.
⑩ לשלוח מייל בדיקה לעצמך לפני המשלוח לתפוצה
נשמע ברור מאליו אבל יש כאלה שלא עושים את זה…
רצוי מאוד לוודא שהכל נראה כמו שצריך, שאין שגיאות כתיב, אותיות שהתבלבלו, שהקישור ששמת תקין ומוביל למקום הנכון, ואם הוספת תמונות אז לבדוק שהן נראות כמו שהתכוונת.
המלצה שלי – להתחיל להסתכל על מיילים שיווקיים שמקבלים בזווית בוחנת וללמוד מהם:
איזה כותרות גורמות לך לפתוח מיילים?
אילו ניסוחים משפיעים עליך?
מה בטקסט גורם לך להרגיש שהכותב מדבר אליך אישית?
בהצלחה!