סדר פסח באתר שלך כבר עשית?

אם עבר יותר מדי זמן מאז שעדכנת את האתר שלך או בכלל נכנסת אליו, עכשיו זה זמן טוב לעשות את זה. פעם בשנה כדאי לעבור על האתר ולעשות בו סדר וניקיון, בדיוק כמו שעושים לפני פסח בבית.

הנה כמה המלצות:

בדיקת תוכן האתר

  • דפי מוצרים/שירותים

    האם כל השירותים והמוצרים שלך מופיעים בצורה ברורה ככה שהגולשים מבינים בקלות מה אפשר לקנות ממך? אם יש מוצר או שירות שכבר לא רלוונטי, כדאי למחוק אותו. אם יש מוצר או שירות חדש, להוסיף אותו.

  • דף חנות

    האם כל המוצרים מופיעים בצורה ברורה ומסודרת? כדאי לעבור על כל אחד מהמוצרים ולוודא שיש לו כותרת, תיאור ותמונה מתאימים. למחוק מוצרים לא רלוונטיים שכבר לא בתוקף ולהוסיף חדשים. בנוסף לבדוק ולוודא שסל הקניות ודף הסליקה תקינים ועובדים כמו שצריך.

  • תיק עבודות

    במידה וקיים דף כזה באתר שלא עודכן זמן רב, כדאי להוסיף עבודות חדשות עם תמונות וטקסט מתאימים. זה המקום שבו מתרשמים מהמקצועיות שלך.

  • דף אודות

    כדאי לעבור עליו ולראות מה אפשר לעדכן ולרענן. האם הטקסט עדכני? יש בו מידע שכבר לא רלוונטי וכדאי למחוק? יש מידע שחסר וכדאי להוסיף אודותיך ואודות העסק? האם התמונה שלך בדף ברורה ועדכנית?

  • דף צור קשר

    האם יש בו את כל הפרטים העדכניים והנכונים? טלפון, אימייל, כתובת פיזית במידה והיא רלוונטית. רצוי לבדוק שהטופס בדף עובד.

  • בדיקת בהירות דפי האתר

    האם לכל דף באתר יש כותרת ברורה? כשהגולש מגיע לדף מסוים באתר, הוא מבין לאן הגיע ומה מהות הדף?

  • בדיקת תקינות דפי האתר

    כדאי לוודא שהטקסטים, התמונות וסרטוני הוידאו נראים כמו שצריך. שתמונות לא עולות על טקסט ולהיפך ושהכל נמצא במקום שהוא צריך להיות. כדאי לבדוק גם שאין טעויות של כפילויות שלא לצורך, שגיאות כתיב ופיסוק.

  • דפים ישנים ומיותרים

    אם יש כאלה, למחוק או להפוך לפרטיים כדי שגוגל לא יסרוק אותם. גם דפים ופוסטים שמגיעים עם מערכת האתר כברירת מחדל, אין שום סיבה להשאיר אותם באתר.

  • בדיקת קישורים

    האתר מכיל באופן טבעי קישורים שונים, בין אם קישורים פנימיים לדפים אחרים בתוך האתר, ובין אם קישורים חיצוניים לאתרים כמו רשתות חברתיות או אתרים אחרים. כדאי לעבור על הקישורים בדפים השונים באתר ולבדוק שאין טעויות, שקישורים לאתרים חיצוניים נפתחים בלשונית נפרדת ושלא מגיעים לדפי שגיאה.

  • תפריט עליון

    גם אותו כדאי לבדוק ולוודא שהקישורים בו תקינים ולא מובילים לדפי שגיאה.

הנעה לפעולה

הנעה לפעולה היא הדרך שלך לעודד את הגולשים לעשות את הפעולה שהכי חשובה מבחינתך שיעשו. זה יכול להיות:

נרצה לבחור פעולה אחת שהיא החשובה ביותר ואותה להבליט באתר.
זה הזמן לבדוק – מה הפעולה הזו? והאם יש באתר קריאה ברורה ובולטת לעשות אותה?

בדיקת התמונות באתר

  • כדאי לעבור על ספריית התמונות ולמחוק תמונות ישנות ולא רלוונטיות.
  • לבדוק שהתמונות לא גדולות וכבדות מדי. אם הן כבדות, להחליף בתמונות מכווצות. אין צורך בתוסף מיוחד לזה, פשוט להעלות תמונה מוקטנת מראש. גודל תמונה לא צריך לעלות על 500KB לתמונת רקע גדולה ו- 100KB לתמונה בתוך דף. הפורמט המועדף הוא JPEG, אלא אם יש צורך ברקע שקוף לתמונה ואז הפורמט המתאים הוא PNG.

בריאות מערכת האתר

  • אם האתר שלך בנוי על מערכת וורדפרס, חשוב לדאוג שתהיה עדכנית. מערכת לא מעודכנת חושפת את האתר לפרצות אבטחה. הדבר האחרון שנרצה הוא שהאקרים ישתלטו לנו על האתר.
  • לפני כל שדרוג ועדכון חובה לעשות גיבוי ולשמור אותו אצלך לכל מקרה שלא יהיה. UpdraftPlus הוא תוסף מאוד נוח לשימוש לצורך הזה.
  • אם גירסת הוורדפרס הנוכחית באתר היא לא יותר מ- 2 גרסאות אחורה, אפשר פשוט ללחוץ על כפתור העדכון האוטומטי והמערכת תתעדכן לבד.
  • אם הגירסה ישנה מאוד (יותר מ- 2 גרסאות אחורה), יש לעדכן בזהירות. עדיף לתת לאיש מקצוע לעשות את זה כי עלולות להיגרם לאתר בעיות במעבר מגרסה ישנה מאוד לחדשה.
  • לדוגמא: כרגע הגרסה העדכנית ביותר של וורדפרס היא 5.9.2. אם הגרסה באתר שלך כרגע היא 5.7 ומעלה, לחיצה על העדכון האוטומטי תהיה בטוחה. אם הגרסה פחות מ- 5.7 עדיף לתת לאיש מקצוע לעשות לעשות עדכון ידני בטוח שלא יגרום לנזקים.
  • גם את התבנית והתוספים יש לעדכן בנוסף למערכת.
  • בדיקת תוספים – לבדוק אם יש תוספים ישנים ששנים לא עודכנו ע"י המפתחים, ואם יש כאלה למחוק אותם. אם יש תוספים שכבר אין בהם צורך, גם אותם למחוק. ככלל, המצב הטוב ביותר לאתר הוא מינימום תוספים הכרחיים וכאלה שמתעדכנים באופן קבוע. תוסף שלא עודכן שנים ע"י המפתחים שלו מהווה פרצת אבטחה ועלול לגרום לבעיות קריטיות באתר מחוסר התאמה לגרסאות חדשות של המערכת.
  • תוסף אבטחה – במידה ולא מותקן כזה, כדאי מאוד להתקין. iThemes Security מומלץ מאוד.
  • תבניות מותקנות – באתר לא אמורה להיות יותר מתבנית אחת, זו שנמצאת בשימוש כרגע. כל תבנית אחרת רצוי למחוק.

בדיקת ביצועי האתר

  • גוגל אנליטיקס

    במידה ולא מותקן באתר, חשוב להתקין כדי לאסוף באופן שוטף סטטיסטיקות גלישה באתר. אם מותקן – להיכנס לחשבון ולעבור על הדוחות של השנתיים האחרונות. לבדוק מה הדפים הפופולאריים ביותר, מהיכן הגיעו הגולשים, באיזה מילות מפתח השתמשו ועוד.

  • בדיקת מהירות

    ניתן לעשות דרך הכלי של גוגל PageSpeed Insights שמאבחן בעיות בביצועי האתר ומציע המלצות לתיקון.

  • בדיקת וירוסים

    אולי מפתיע, אבל לא מעט אתרים מכילים וירוסים וקודים זדוניים בלי שבעלי האתר יודעים על זה בכלל. ניתן לבדוק דרך הכלי הזה.

  • בדיקת נגישות

    היום רוב האתרים נגישים, דבר שהוא חובה על פי חוק עבור חלק מהעסקים והקנס למי שמפר אותו גבוה מאוד. אבל גם אם לא נדרשת להנגיש את האתר שלך ע"פ חוק, זה עדיין משהו שרצוי לעשות כדי להתאים אותו גם לאנשים עם מוגבלויות.
    שאלון קצר באתר איגוד האינטרנט הישראלי יספק את התשובה האם האתר שלך צריך להיות מונגש ע"פ חוק.
    אתר WAVE מספק כלי חינמי יעיל לבדיקת נגישות האתר והמלצות לתיקון.

  • איך האתר מופיע בתוצאות החיפוש של גוגל

    כל מה שצריך לעשות כדי לדעת את זה, הוא פשוט להכניס את כתובת האתר בשורת החיפוש בגוגל בצורה כזאת:
    site:yoursite.co.il
    אין להכניס לפני כתובת האתר www או https, אלא רק את הכתובת עצמה.

  • רספונסיביות והתאמה לניידים

    לכולנו ברור שבשנת 2022 זה חובה. רוב הגולשים היום מגיעים לאתר שלך דרך הטלפון הנייד.
    נעשה סדר במושגים:
    רספונסיבי = מתאים עצמו לכל גודל מסך (מחשב נייחים וניידים בגדלים שונים, טאבלטים וכו').
    מותאם למובייל = מתאים עצמו רק לניידים. מערכת האתר מזהה שהגולש נכנס ממכשיר נייד ומראה לו גרסה שהותאמה מראש.
    אם האתר בנוי על מערכת ישנה ונראה שהוא ידידותי לניידים – חשוב לציין שאין באמת דבר כזה. או שהאתר מותאם ורספונסיבי, או שלא. כל דבר אחר פוגע בחוויית המשתמש ופוגע בדירוג של האתר בגוגל.

  • לבדוק איך האתר נראה במכשירים שונים

    טלפון נייד, טאבלט, מחשב נייח, לפטופ – רצוי לבדוק בכמה גדלים ומכמה יצרנים מכל אחד מהם.
    כדאי גם לבדוק בדפדפנים שונים – כרום, פיירפוקס, מייקרוסופט אדג'.

האתר שלך צריך סדר וניקיון יסודיים?
מלא פרטים בדף ואדאג שהאתר שלך יהיה נקי, מסודר, מהיר וממיר הרבה יותר

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
רוצה לקבל עדכונים על כל תוכן חדש?
סיון מילר

נעים מאוד, אני סיון מילר

ובעשר השנים האחרונות אני עוזרת לעסקים לצמוח ולגדול. בעבודה שלי אני משלבת 3 מרכיבים חשובים: שיווק-עיצוב-טכנולוגיה, שביחד מהווים שילוב מנצח: הבנה רחבה בשיווק, הקפדה על עיצוב וניראות, ידע טכנולוגי מקיף – כל אלה מאפשרים לי לתת את המענה והפתרונות הטובים ביותר ללקוחות שלי, תוך הסתכלות רחבה על התמונה הגדולה בעסק לצד הקפדה על כל פרט (כי הפרטים הקטנים יכולים לעשות הבדל גדול). המשך..

עוד מהבלוג

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.